Festek egy napot


Eddig a mosolygós napomra ébredtem. Ma hiába várom. Csak ülök a szoba sarkai közé zárva a sötétben. Csak a reggel köszön nekem és biztat, hogy szerezzem vissza a napomat, mert a félhomályban ő is szomorú.
A kamrába indulok, mintha csak onnan kellene elővennem a napomat. Kutatok, és kezembe akadnak a festékes tubusok. Egyik fekete, másik zöld, fényes és matt, hogy lesz ebből nekem még ma fényes nap. 
Aztán kisöpröm a színeket és kevergetem a palettán, amely alakja hasonlít a napomhoz. A homályomban nem világít egyik sem. Talán csak álmodtam az ébresztő napomat, aki ébresztett jókedvvel és vidáman. Minden cselekvése nekem szólt és csak értem világított a világban. 
Kipróbálom a kék napot is, de nem mosolyog nekem. Aztán a vörös figyelmeztet, hogy nem jó helyen kapirgálok. 
Akárhogy keverem a színeket, sosem ragyog aranyló színben többet a napom. 
Talán vissza kellene csalnom a régi napot, aki egy estén örökre itt hagyott. Még a délutáni virágokat sugarával simogatta a lelkemet melegítve, közelemben szórta fényét, majd itt hagyott.
Szemében a kétség szúrta le a jelen pillanatot. Mikor egy távoli csillaggal összeboronált, 
- Ragyogjon neked ő! - mondta, és itt hagyott.
Lassan kihűl a szív, a botor lélek elszenderül, egyedül kell élnem, napom már többé nem ragyog. 
Ha nem ragyog, hát a hold sem kell, fogom a festékes ecsetem és bemázolom feketével.
A csillagok is vénlányok, jót nevetnek rajtam, - Aki nap nélkül maradt! - mondják ők, akik napomtól veszik a fényt és a bátorságot.

Se holdam, se napom, se csillagaim nem békítenek többet.

A sötétben elhullik a virág, megfagy a lehelet, a halak is dideregnek.  
A festékek is kőkemények, a művész is meghal, nincsen mi éltesse. Reszkető kezének, már csak annyi ereje marad, hogy a koporsóját megfesse. De a fekete vonalak között a lapoknak nagy pusztáján festék nélkül, egy gyermek álmodik napot, amely felragyog, és azt mondja - Itt vagyok.
Most nektek ragyog fényes, furcsa boldogságot, és én is boldog vagyok, mert belőle jut mindenkinek, és így talán én is kapok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése